TechTalk: Top Dutch Solar Racing

18 jul. 2019 17:00 - 20:30
Yacht Groningen Rozenburglaan 3, 9727 DL Groningen

TechTalk: Top Dutch Solar Racing

Hieronder vinden jullie een evenement georganiseerd door Yacht. Wij als Tapp zijn uitgenodigd om mee te doen! We hebben meerdere Tapp leden die zeer actief(full-time) bezig zijn met Solar Racing en onze docent Erik Westerhof is hier ook zeer bij betrokken. Indien dit je interesse heeft, meld je dan vooral aan.

let op: alleen voor 3e en 4e jaars

Als Noordeling kan het je haast niet ontgaan zijn dat Top Dutch Solar Racing met het Bridgestone World Solar Challenge 2019 gaat meedoen. Oftewel door de outback van Australië reizen in een voertuig dat alleen wordt aangedreven door zonne energie! Ben jij ook benieuwd hoe het team dit aanpakt straks in Australië? En wil je weten wat er precies voor specifieke technieken bij komen kijken? Zorg ervoor dat je erbij bent op 18 juli tijdens onze kennis- en netwerkbijeenkomst in Groningen!

Top Dutch Solar Racing

Top Dutch Solar Racing is een team van 27 studenten uit het MBO, HBO en WO. Samen bouwen ze hun eigen zonneauto waarmee ze debuteren in de Bridgestone World Solar Challenge 2019; een wedstrijd van ruim 3000 km door de outback van Australië.

De uitdagingen voor dit Noord-Nederlandse team liggen in de ontwikkeling en implementatie van alle technische onderdelen; ze maken vrijwel alles zelf. Naast de technische uitdagingen, gebeurt er veel achter de schermen op organisatiegebied; er moet een reis georganiseerd worden naar de andere kant van de wereld voor 27 mensen, en verblijf voor twee maanden. Ook moet er gewerkt worden aan de teambuilding en samenwerking van het team, zodat het optimaal kan presteren in Australië. Op het gebied van communicatie gebeurt er veel in contacten met de partners, dit zijn er meer dan 50. Daarnaast wordt ervoor gezorgd dat de buitenwereld het unieke verhaal van het solarteam kan volgen.

Belangrijke feiten;

• Studenten uit MBO, HBO, WO
  • Noord-Nederlands team
  • Onafhankelijke stichting