Extern Coördinator

Extern coördinator

Hoi Tappers,

Als extern coördinator van dit jaar vertel ik jullie graag in het kort waar ik mij zoal mee bezig houd in dit bestuursjaar.

Een studievereniging heeft belang bij verschillende partners, om samen leuke dingen mee te kunnen organiseren, maar ook om een deel van de van het budget te kunnen bekostigen.

Het werven en behouden van deze partners is dan natuurlijk ook een taak op zich. Als extern van de vereniging neem jij deze taak op je.

Hoe je dit aanpakt, kan je gedeeltelijk zelf invullen, maar je kunt ook een hoop leren van je voorgangers! Persoonlijk was één van de redenen om mij aan te melden voor deze functie dat ik mijn professionlene vaardigheden wou uitbreiden en gezien de rol van de extren was het een uitstekende kans om mijn kennis te verreiken.

Je zorgt namelijk dat al het contact tussen de vereniging en de partners soepel verloopt. Je legt contact en je zorgt dat de partners op de hoogte blijven van alle (voor hun interessante) ontwikkelingen.

Ook leer je deals te sluiten waarin de belangen van beide partijen van belang zijn. Je wil ze natuurlijk niet afschrikken, maar ook zeker niet te weinig kunnen halen uit de mogelijke samenwerking.

Verder creëer je als extern natuurlijk ook een groot netwerk, je staat immers in contact met een hoop HR-afdelingen en recruiters staan in de rij om met je te spreken over de mogelijkheden. Dit is natuurlijk enorm handig als je later zelf opzoek bent naar een baan of stage!

Mocht jij nou interesse hebben in deze functie in het aankomende bestuur? Stuur dan een mailtje naar secretaris@svtapp.nl! Heb je nog vragen, of wil je meer weten over je bezigheden als extern? Stel ze gerust via extern@svtapp.nl of stuur mij een berichtje op WhatsApp!

Groeten,

Mathijs Leunge