Excursiecommissie

De excursiecommissie

De excursiecommissie, is verantwoordelijk voor het organiseren van excursies naar bedrijven. Elk bedrijf dat we bezoeken heeft natuurlijk wat te maken met werktuigbouwkunde en wij garanderen dus ook dat we bij elke excursie begeleid worden door een werktuigbouwkundige. We streven ernaar om minimaal dertien bedrijven te bezoeken, met zoveel mogelijk variatie tussen hen. Je kan hierbij denken aan de multinational Fokker, die vliegtuigen produceert, of aan Van Oord, 's werelds grootste baggermaatschappij.

De ExcurCie organiseert excursies voor de leden omdat je per jaar dat je studeert aan minimaal vier excursies deel moet nemen. Maar de bedoeling van de excursie is dat jij je oriënteert op de bedrijven of vakgebieden waar jij in de toekomst wil werken. Of het je nou enthousiast maakt om later voor een bedrijf of vakgebied te werken of juist niet, de excursies maken de keuze voor jou gemakkelijker. Daarnaast zou het mogelijk zijn dat je een bedrijf zo leuk vindt dat je met hen verder in zee wil gaan en een stage wil lopen!

Sinds een paar jaar bestaat de studie Mechanical Engineering. Dit is een Engelstalige route van drie jaar opgezet voor Nederlandstalige studenten van het VWO, maar ook voor internationale studenten van over de hele wereld die aan hetzelfde niveau voldoen. Omdat de ExcurCie deze groep er ook bij wil betrekken proberen wij minstens drie excursies in het Engels te organiseren. Maar deze excursies zijn voor elke student van beide studies een uitgelezen kans. Bij veel bedrijven is de voertaal inmiddels Engels en veel bedrijven zijn ook al internationaal actief.

Dus pak je kans en schrijf je in voor een excursie! (Kan via de kop ‘evenementen’)

Lijkt het je leuk om je aan te sluiten bij de commissie of heb je zelf aanbevelingen voor een potentiële excursie? Mail dan naar intern@svtapp.nl

De volgende leden zitten in de excursiecommissie '23-'24:

Voorzitter: Jort Frankena

Secretaris: Joost Zwarteveen