Dag Tappers,

Mijn naam is Femke Wiersma en ik ben dit jaar de penningmeester bij studievereniging Technisch Appèl. Als penningmeester ben ik verantwoordelijk voor de financiën en mag ik de financiële besluiten maken voor de vereniging.

Ben jij goed met cijfers, dan is deze functie perfect voor jou! Je bepaalt niet alleen hoeveel geld ergens naartoe gaat maar je houdt ook financieel overzicht van de vereniging. Dit doe je door de boekhouding van de vereniging bij te houden. Hierdoor kan jij ervoor zorgen dat de vereniging financieel gezond blijft en dat er genoeg geld beschikbaar is om leuke activiteiten mee te organiseren voor de leden. Tijdens de wekelijkse vergaderingen geef je de rest van het bestuur updates over de financiele status van de vereniging. Hierdoor heb jij (en het bestuur) een goed overzicht over de financiën.

Ik heb voor de functie van penningmeester gekozen omdat ik graag meer kennis wilde krijgen over de financiële kant van het runnen van een organisatie. Dit vind ik extra leuk aangezien de studie werktuigbouwkunde juist erg technisch is en daar geen financiële kant aanzit. In de afgelopen maanden heb ik enorm snel en veel geleerd, denk hierbij bijvoorbeeld aan een automatische incasso opzetten en een uitgebreide begroting maken voor het hele jaar.

Naast de functie gerelateerde taken heeft het sociale aspect van bestuurder zijn mij erg (positief) verrast. Je leert heel veel nieuwe mensen kennen van andere studieverenigingen en van de voorgaande besturen van jouw eigen vereniging. Naast de contacten die je legt die handig kunnen zijn in de rest van jouw leven, is het ook erg leuk om met je medebestuursleden op een uitje te gaan of om gezellig wat mee te drinken.

Lijkt je dit nou echt iets voor jou? Stuur dan een mail met je CV en een korte motivatie naar secretaris@svtapp.nl.

Voor verdere vragen over de functie van penningmeester of over het bestuursleven kan je mij een mailtje sturen op penningmeester@svtapp.nl of een berichtje sturen via WhatsApp. Ik beantwoord je vragen graag!

Groetjes,

Femke